Mathilda Gustafsson!

Kategori: After Beach 2013

Leg day, again?

here wo go again!
leg day idag igen. träningsvärken har precis börjat släppa och då är det dags att mörda dessa stackare på nytt.. men har faktiskt planerat den här veckan in i minsta detalj då jag måste köra ben + mage idag för att de ska känna sej fräscha inför cupen i helgen. för tro mej, det är h e m s k t  att spela hockey med träningsvärk i benen, det går inte. inte alls. tror dock att den här veckan kommer bli riktigt bra! har en bra känsla i kroppen. idag kommer pillan och ger mej sällskap hela dagen! kommer alltså äntligen få lite sällskap på min dagliga powerwalk. sedan ska vi väl bara ta det lugnt, umgås och sedan är det träning med laget ikväll. imorgon blir det presspass + triceps på morgonen sedan ska jag träffa en annan efterlängtad tös, amanda! behöver verkligen en liten dos av henne just nu. på kvällen är det återigen hockeyträning som gäller! full uppladdning inför helgen som jag för övrigt ser fram emot hur mycket som helst! älskar hockey, älskar att spela matcher, älskar örnsköldsvik, det kan liksom inte gå fel. onsdag blir "typ" en vilodag med endast lite spinning - konditionsträning är nödvändigt det också. torsdag är det dags för dragpass + triceps igen. och sedan bär det av, hela helgen! WIHO. 
hur ser eran vecka ut?  

The way I tend to be.

åh en sån härlig dag! 
vaknade upp, solen sken och kände mej faktiskt, för första gången under det här projektet, riktigt taggad på att åka till gymmet! rygg och biceps stod på schemat, mitt absoluta favoritpass. älskar att träna rygg! tror det är för att jag tycker en vältränad och muskulös rygg är så jävla snyggt. och som grädden på moset blev passet riktigt bra. höjde mej i princip i allt! personbästa i marklyft och det satt ju riktigt fint. har kommit hem nu och ätit min första måltid, lövbiff med potatis och tzatsiki, MUMS. lite senare idag ska jag gå en powerwalk och sen fram mot kvällen tror jag nästan jag ska gå ut och springa lite, var längesen sist men känner faktiskt verkligen för det! 

Kycklingwok.

jag är ett fucking jävla geni. 
jag talar givetvis om min fantastiska matlagning. ibland så lyckas jag bara leverera sådana fantastiska måltider att jag själv blir alldeles stum, vet inte vart jag ska ta vägen och funderar direkt på varför jag aldrig öppnat en egen restaurang eller dylikt. utan att överdriva alltså. idag var en sådan dag då jag kände för att experimentera lite! var trött på samma gamla torra kyckling med klyftpotatis, eller mathavre och någon annan form av protein. så idag beslöt jag mej för att göra en wok! bilden ger absolut inte rättvisa till hur gott det faktiskt var. 

allt du behöver är: 175 gram kyckling, 1,5 dl fullkornspasta (använde lite fitnessnudlar också som utfyllnad), 125 g morötter, 1 dl lätt kokosmjölk, 2 vitlöksklyftor, salt, peppar, chiliflakes och torkad ingefära.
koka pastan och morötterna. stek kycklingen och sänk sedan värmen för att hälla i kokosmjölken och morötterna. pressa i vitlöksklyftorna och krydda. låt puttra en aning och sedan är det klart! hur enkelt, nyttigt och gott som helst! du kan givetvis använda dej av flera grönsaker, men detta var tyvärr allt vi hade hemma.
nu ska jag snart iväg till gymmet för att köra bröst och triceps. ikväll ska jag sedan på bio med familjen, grown ups 2. världsbäst fredag. 

Started of bad, but ended great.

idag vaknade jag trött och fruktansvärt otaggad på att åka till gymmet och köra ett av veckans absolut tyngsta och jobbigaste pass - ben. men ibland gäller det bara att bestämma sej, så det var precis vad jag gjorde och åkte därför till gymmet vid 10 imorse. och vet ni vad? när jag kommit till gymmet och satt igång med första övningen så blev jag helt plötsligt supermotiverad och det blev ett helt fantastiskt bra benpass. inte nog med det så hände det även en annan jätterolig grej! när jag sitter och gör situps i slutet av passet kommer det fram en man som jag sett på gymmet några gånger tidigare och ger mej en massa komplimanger! han säger bland annat att han är imponerad över vilken ambition och vilket fokus jag har när jag gymmar, att jag absolut skulle kunna ställa upp i en body-/bikinifitness tävling och att det är roligt att se att jag är där så ofta. blev så himla glad! trots att jag egentligen bara ville åka hem och äta blev jag om ännu mer motiverad och körde stenhårt de sista magövningarna. 
nu har jag precit ätit en supergod lunch med ugnsbakad kyckling och mathavre. ska bara ta det lugnt nu ett tag och kolla på tv, ikväll är det powerwalk och träning med laget som gäller!

Bryt ihop och kom igen.

blir så glad av att se att det fortfarande är så många som tittar in här trots den usla och värdelösa uppdateringen! 
men kan nu glädja er med att jag är tillbaka. har de senaste dagarna legat helt död i soffan med feber, förkylning och allt vad det innebär. det jäkla viruset satte stopp för min träning och kosten var inte heller lika lätt att sköta när kroppen skrek efter energi. medan jag var sjuk fick jag otroligt dåligt samvete över att jag inte gjorde någon nytta och kände mej mer eller mindre som en besvikelse. hatar när allt inte går som planerat och behöva skjuta upp på saker och ting. men imorgon kickstartar jag igång projektet på nytt! ingen idé att gräva ner sej för veckan som varit utan istället se fram emot all den tid jag har framför mej! är mer än redo och absolut inget ska få stoppa mej nu. har hela tiden haft kontakt med martin vilket har varit en enorm lättnad och trygghet. 
imorgon ska jag på arbetsintervju direkt på morgonen och därefter beger jag mej till gymmet för lite rygg och biceps. LET'S DO THIS! 

LEG DAY.

jajamän, idag var det leg day som stod på schemat! inledde först dagen med en powerwalk för att sedan åka iväg direkt till gymmet. andra styrkepasset på gymmet för min del (igår körde jag mitt dragpass + biceps) sedan semestern och man märker att jag inte alls har kvar samma styrka i musklerna som innan uppehållet. men idag körde jag alltså ben + mage. mitt träningsschema är uppdelat som så att jag alltid kommer att köra 4 set/övning, varannat pass kör jag 4-10 repetitioner (4-6-8-10) och varannat pass håller jag mej inom 10-16 repetitioner (10-12-14-16). eftersom vi i dagsläget inte vet vad jag svarar bäst på så har vi lagt upp det på det sättet så jag får lite av varje! har nog aldrig varit så trött i mina ben någonsin. kunde knappt ta till omklädningsrummet efteråt utan att gå som en, jag vet inte vad... skönt att köra slut på sej själv! kommer nog att få räkna med en jävla träningsvärk imorgon.
dessa övningar körde jag idag:
- benböj
- utfall bakåt
- raka marklyft
- benpress
- bencurl
- situps på boll
- liggande benlyft
- rysk twist 

Klick klick.

har precis varit ut på en powerwalk i 1 timme, blev totalt 7 km. ska snart äta mitt första mål på dagen och sedan får vi se vad som händer! har iallafall precis klickat hem lite kosttillskott som martin tyckte att jag behöver. aminosyror som jag kommer ta innan och under ett träningspass, fanns inte så mycket smaker, antingen äpple eller persika, så det fick bli äpple! fettförbrännare som jag ska ta en kapsel både morgon och kväll. de ska dämpa både hunger och sötsug, öka den mentala och fysiska prestationen samt som den stimulerar din metabolism och fettförbränning. one immuno som innehåller massa vitaminer, mineraler och antioxidanter för att förbättra immunsystemet. och så fick det även bli ett ytterligare proteinpulver! denna gången fick det bli mjölkchoklad, kör fortfarande på one whey isolate och har både french vanilla och mint chocolate hemma. allt från fitnessguru.

AXON AFTER BEACH 13.

nu mina vänner kommer det hända grejor på bloggen! 
idag börjar nämligen axon after beach 2013, min resa mot en mer vältränad och hälsosam kropp. har alltid brunnit för just hälsa och träning men alltid haft ett ganska brett innehåll på min blogg. nu blir det ändring på det och jag har bestämt mej för att i och med det här projektet inrikta min blogg på det jag älskar att göra allra mest. har redan bytt ut min header mot en lite mer "träningsinriktad" inspiration och kommer antagligen skapa lite mer kategorier så ni lättare ska hitta det ni söker.
i fredags var jag alltså till stockholm och idottskadecenter för att för första gången träffa min PT martin löwgren. vi började att gå igenom mina mål och vad jag vill med det här projektet. sedan gjorde vi lite olika mätningar, omkrets och fettprocent. aldrig varit duktig på att mäta mej för att se resultat så det ska bli riktigt kul att se vad som händer! hade en fettprocent på 25,1% och ska ner på under 20% nästa gång vi ses. därefter gick vi igenom lite övningar som jag kommer att ha på mitt träningsprogram, kollade att jag hade rätt teknik osv.
idag fick jag ett mejl med mitt kost- och träningsschema som jag ska följa de kommande veckorna. kommer att äta enlig periodisk fasta vilket innebär att jag kommer att äta alla mina måltider mellan 12-21. är hur taggad och motiverad som helst på att sätta igång! hoppas att ni kommer att peppas, inspireras och motiveras ni också till att jobba för den kropp ni vill ha, nu kör vi! 

Upp